18+

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.

Copyright 2009-2019, Eurozet Sp. z o. o.

Bywa niebezpieczne

Odchudzanie po świętach Wielkanocnych? Lepiej uważaj

31.03.2021  21:39
Odchudzanie po Wielkanocy
Odchudzanie po Wielkanocy Fot: Pormezz/Shutterstock

Odchudzanie po wszystkich świętach to niemalże rytuał niektórych Polaków. Dodatkowe kilogramy nabyte przy świątecznym stole trzeba szybko zrzucić. Warto jednak wiedzieć, jak zrobić to mądrze, żeby zamiast pożytku nie wyrządzić sobie ogromnej szkody zdrowotnej. Aktualnie wszyscy wiemy, że zdrowie zdecydowanie jest najważniejsze.

W absolutnie każde święta Polacy kochają jeść. Ucztujemy przez te wyjątkowe dni tak obficie, że wiele osób kończy z niestrawnością. Zapijanie tłustych potraw alkoholem również sprawia, że szybko przesadzamy ze spożytymi kaloriami.

Kiedy minęła już wyczekiwana przez nas wszystkich Wielkanoc i w końcu dojdziemy do siebie po świątecznym obżarstwie i piciu - warto spojrzeć w lustro. Wtedy wiele osób stwierdza, że skrajnie się zaniedbało. W tym momencie zazwyczaj wkracza najgorszy możliwy pomysł.

Dodatkowe kilogramy Polacy chcą zrzucić jak najszybciej - czasami jednak należy zachować zdrowy rozsądek. Przytyć jest łatwiej niż schudnąć, obciążony świętami organizm może bardzo źle zareagować na drakońską dietę. Jeśli nie chcemy przy okazji kilku kilogramów tłuszczu stracić również zdrowia - musimy wykazać się zdrowym rozsądkiem.

Odchudzanie po Wielkanocy. Jak to zrobić mądrze?

Warto pamiętać więc o kilku zasadach - po pierwsze ZAWSZE należy dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Czasami czujemy się głodni, kiedy tak naprawdę... chce nam się pić. Ciało wielokrotnie myli te dwa sygnały. Jeśli będziemy cały dzień popijać wodę, niewielkimi łykami, zanim poczujemy pragnienie - unikniemy takich "nieporozumień".

Po drugie warto zadbać o aktywność fizyczną. Nie powinniśmy jednak stawiać na intensywny, mocny trening tuż po dniach spędzonych przy stole i na kanapie, bo z łatwością nabawimy się kontuzji - zacznijmy od delikatnych spacerów, ciało z pewnością nam za nie podziękuje. 

Po czasie należy też nieco ograniczyć kaloryczność naszych potraw, ale absolutnie nie powinno się tego mylić z pomijaniem posiłków. Wiedza o zbilansowanych posiłkach jest niezbędna, jeśli chcecie cieszyć się maksymalnymi możliwościami Waszych organizmów. Pamiętajcie o tym i z pewnością do lata zdołacie wrócić do formy.

Czytaj także
Przeczytaj więcej