18+

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.

Copyright 2009-2019, Eurozet Sp. z o. o.

Są na to sposoby!

Złe samopoczucie po długim weekendzie czerwcowym?

14.06.2022  18:16
Złe samopoczucie po długim weekendzie czerwcowym?
Złe samopoczucie po długim weekendzie czerwcowym? Fot: Inspiration GP/Shutterstock

Długi weekend czerwcowy może pozostawić niektórym przykre dolegliwości - tłuste jedzenie, grill, alkohol - takie połączenie przynosi cierpienie. Podpowiadamy, co zrobić, kiedy po świętowaniu czujecie się nie najlepiej.

Niestrawność po długim weekendzie czerwcowym to może być bardzo częsty problem. Kiedy cieszymy się grillem, odpoczynkiem, dobrym towarzystwem - o przejedzenie nietrudno. Niestety, wyjątkowo często nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu prowadzi do przykrych dolegliwości. Mamy jednak na to skuteczne sposoby!

W Polsce jedzenie utożsamia się z przyjemnością - dlatego towarzyszy nam ono podczas świąt i wypoczynku. Niestety, tłuste potrawy z grilla popijane dużą ilością alkoholu mogą sprowadzić na nas poważne cierpienie. Po takim wolnym wielu Polakom przynosi zapłacić wysoką cenę za swoje obżarstwo. Najwięksi pechowcy lądują w szpitalach pod kroplówkami. Na większość dolegliwości pomogą jednak domowe sposoby.

Złe samopoczucie po długim weekendzie czerwcowym?

Jeśli czujesz, że twój brzuch może lada moment ekslodować - przede wszystkim staraj się już nic nie jeść. Ulgę w bólach i uczuciu ciężkości mogą przynieść ziołowe herbatki. Mięta i rumianek potrafią bardzo pomóc, kiedy nasz brzuch woła o ratunek. 

Zbawienne na dolegliwości trawienne jest również działanie ciepła. Termofor przyłożony do brzucha lub gorąca herbata potrafią postawić nas na nogi. Kiedy naprawdę jest bardzo źle, ale nie na tyle, by konieczna była bezpośrednia pomoc lekarska - warto wybrać się do apteki i skonsultować z farmaceutą. Z całą pewnością będzie miał wiele specyfików do polecenia, które są dostępne bez recepty, a przynoszą ulgę w trwającym dyskomforcie.

Na przyszłość - warto w czasie takie wypoczynku postawić na umiarkowaną aktywność fizyczną, która znacznie usprawnia trawienie przyjętych pokarmów. Życzymy zdrowia i proponujemy postawić w najbliższych tygodniach na lekkostrawną, nieobciążającą dietę.