18+

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.

Copyright 2009-2019, Eurozet Sp. z o. o.

Wszyscy znamy i kochamy jej role

Nie żyje Barbara Krafftówna. Polska bez wybitnej aktorki

23.01.2022  10:51
Nie żyje Barbara Krafftówna.Odeszła jedna z najlepszych polskich aktorek w historii
Nie żyje Barbara Krafftówna.Odeszła jedna z najlepszych polskich aktorek w historii Fot: Andrzej Hulimka/REPORTER/East News

Niestety, potwierdzona została tragiczna wiadomość. Nie żyje legendarna polska aktorka znana m.in. z serialu „Czterej pancerni i pies”. W wieku 93 lat zmarła Barbara Krafftówna.

Smutna wiadomość w niedzielny poranek. Zmarła wspaniała aktorka Barbara Krafftówna, czyli Felicja z "Jak być kochaną" Wojciecha Jerzego Hasa. Polacy pokochali ją za rolę Honoraty w serialu „Czterej pancerni i pies”. Wykonywała również piosenki w Kabarecie Starszych Panów oraz grała w Teatrze Telewizji. Czarowała i olśniewała też jako Anastazja w „Oczach Brigitte Bardot”. Zagrała u Kutza, Wajdy i Komorowskiego, a każda jej rola była jak diament. W listopadzie miała celebrować jubileusz siedemdziesięciolecia pracy artystycznej.

Zmarła Barbara Krafftówna. Polska kultura straciła wybitną postać

Informację o śmierci aktorki przekazał na Facebooku Związek Artystów Scen Polskich. Ostatnie chwile życia spędziła wśród przyjaciół w Domu Artystów w Skolimowie.

Barbara Krafftówna narodziła się jako aktorka w Krakowie. Będąc absolwentką działającego przy Starym Teatrze Studia Dramatycznego Iwo Galla, przemierzyła z nim niemal cały kraj. W Gdyni zadebiutowała rolą Rybaczki w „Homerze i Orchidei” Tadeusza Gajcego, wcieliła się także w postać Kasi w „Jak wam się podoba” Szekspira, Haneczki w „Weselu” Wyspiańskiego, czy Klary w „Pigmalionie” Shawa. Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi, to choćby Waria w „Wiśniowym sadzie” Czechowa. Kolejny artystyczny przystanek, Wrocław, zaowocował postaciami: Klary we fredrowskich „Ślubach panieńskich”, Elizy w molierowskim „Skąpcu”, czy Maszy w „Magazynie mód” Kryłowa, stworzonymi na deskach Teatrów Dramatycznych. W 1953 roku na stałe zakotwiczyła w Warszawie, grając w Teatrze Nowej Warszawy oraz teatrach: Komedia, Dramatycznym, Narodowym, Syrenie i Współczesnym, zyskując tu uznanie i sympatię widzów, którzy oklaskiwali jej Pernette Laprade w „Szczęśliwych dniach” Pugeta, tytułowe postaci: „Iwonę, księżniczkę Burgunda” Gombrowicza i „Księżniczkę Turandot” Gozziego, Lizę w sztuce „Pan Puntila i jego sługa Matti” Brechta, Zerzabellę w „Paradach” Potockiego, Abigail w „Procesie z Salem” wg „Czarownic z Salem” Millera, Zosię w „W małym dworku” Witkiewicza, Laurę w „Indyku” Mrożka, Olgę w „Letnikach” Gorkiego, Tytanię w „Śnie nocy letniej”, Alicję w „Play Strondberg” Durrenmatta, Lady Macbett, Lady Duncan i Wiedźmę w spektaklu „Macbett” Ionesco – przypomina ZASP.