Ale heca

mBank musi wypłacić pieniądze klientom. Nie przegap tego

30.05.2019  10:56
mBank musi wypłacić pieniądze klientom. Nie przegap tego
mBank musi wypłacić pieniądze klientom. Nie przegap tego Fot: Wikipedia

mBank musi wypłacić pieniądze swoim klientom! Jeśli należysz do tej grupy, sprawdź czy Cię to dotyczy i nie przegap należnych Ci funduszy.

Decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) - mBank musi zwrócić pieniądze swoim klientom. Będzie to konkretnie zwrot części opłat i pobranych prowizji, a ponadto klienci liczyć mogą na oferty na warunkach preferencyjnych w ramach zadośćuczynienia.

mBank zwraca pieniądze!

Skąd takie postępowanie? Tyczy się to pewnych praktyk, które podejmował mBank, a które UOKiK uznał za nieprawidłowe. Wszystkiego możemy dowiedzieć się z komunikatu na stronie banku.

Praktyki te (zakwestionowane przez urząd - red.) polegały na informowaniu konsumentów, którzy są stroną umowy o usługę płatniczą oraz posiadają dostęp do systemu bankowości elektronicznej, o proponowanych zmianach warunków tej umowy wyłącznie za pośrednictwem komunikatów we wskazanym systemie oraz niezamieszczaniu w komunikatach zawierających informacje o zmianach istotnych informacji o okolicznościach faktycznych i podstawach prawnych zmian - brzmi komunikat.

Zdaniem UOKiK informowanie klientów powinno się odbywać przy pomocy nośnika trwałego - takiego jak choćby list w tradycyjnej formie lub nieco bardziej współcześnie - płyta CD lub pendrive z zapisanym dokumentem. Ewentualnie za prawidłową można było uznać wiadomość e-mail o ile zawierała w sobie wszystkie konieczne dane.

Właśnie przez tę decyzję mBank zamierza zwrócić ewentualne nadpłaty opłat i prowizji wynikających z wprowadzonych zmian pomiędzy 1 stycznia 2014 roku a 28 lutego 2018 roku. Ów zwrot nastąpi automatycznie w przypadku osób, które mają w tym banku konto dalej. Jeśli ktoś był klientem mBanku, ale już nim nie jest - powinien złożyć wniosek w ciągu 3 miesięcy odkąd otrzymają informację o takiej możliwości. To nie pierwszy bank, który musi w jakiś sposób wynagradzać klientom swoje błędy.

Przeczytaj więcej
Komentarze