Pekao ostrzega. Wielu klientów może stracić pieniądze

24.05.2019  15:28
Pekao ostrzega. Wielu klientów może stracić pieniądze
Pekao ostrzega. Wielu klientów może stracić pieniądze Fot: Wojtek Laski/East News

Pekao ostrzega przed wyłudzeniami! W ostatnim czasie oszuści działają wyjątkowo okrutnie i skutecznie. Jesteś klientem tego banku? Bądź ostrożny.

Pekao ostrzega swoich klientów. W ostatnim czasie oszuści są wyjątkowo aktywni - bardzo łatwo możecie stracić swoje pieniądze, jeśli nie będziecie wystarczająco ostrożni. Jeden e-mail może narobić Wam ogromnych problemów.

Bank Pekao ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail. Korespondencja rozsyłana jest z fałszywej skrzynki pocztowej. W mailu znajdziemy informację o blokadzie konta, pod nią znajduje się link - pod żadnym pozorem nie wolno w niego klikać! Przekierowuje on bowiem ofiarę na stronę internetową do złudzenia przypominającą oryginalną. Kiedy cyberprzestępcom uda się przechwycić nasze dane - jesteśmy praktycznie zupełnie zgubieni, a już na pewno zgubione są nasze pieniądze. 

Pekao ostrzega klientów

Co więcej, fałszywa strona będzie próbowała potencjalną ofiarę zmusić do zainstalowania złośliwego oprogramowania na telefonie - które może spowodować przekierowywanie rozmów bądź kontrolowanie wiadomości SMS. Dzięki temu przestępcy są w stanie zrobić wiele: wyczyścić konto w banku, pobrać intymne zdjęcia, przesłać wiadomości w naszym imieniu do naszych znajomych.

Nasz system zmienia się na nowy system bezpieczeństwa. Teraz możesz zainstalować aplikację zabezpieczającą na swoim urządzeniu mobilnym. Dlatego postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami. Jest to wyjątkowa procedura, która zajmie tylko kilka minut - przekonują podszywający się pod bank przestępcy.

Pekao odcina się od oszustów i ostrzega klientów - zwracając im uwagę, by uważali na siebie i swoje pieniądze. W internecie czasami również bywa niebezpiecznie. Sam bank gwarantuje, że nie wysyła żadnych wiadomości tego typu. Co robić, jeśli już kliknęliśmy w taki link? Otóż w takim przypadku trzeba jak najszybciej zmienić hasło lub zablokować dostęp do bankowości elektronicznej poprzez kontakt z infolinią.

Przeczytaj więcej
Komentarze