Makabra

Wzięła leki na ból zęba. Jej krew zrobiła się czarna

21.09.2019  12:37
Wzięła leki na ból zęba. Jej krew zrobiła się czarna
Wzięła leki na ból zęba. Jej krew zrobiła się czarna Fot: Beata Zawrzel/REPORTER

25-latka nie spodziewała się, że może jej się stać coś złego, kiedy szukała leku na ból zęba. Jednakże po zażyciu specyfiku wydawanego bez recepty - jej krew zrobiła się czarna. 

25-latka ze stanu Rhode Island przeżyła chwilę grozy. Kiedy bolał ją ząb, postanowiła zażyć leki przeciwbólowe. Na jej miejscu prawdopodobnie wszyscy zrobilibyśmy to samo. Nie przypuszczała, że może stać się coś złego, tym bardziej, że wzięła specyfiki, które w jej kraju wydawane są bez recepty. 

Wzięła środki na ból zęba i... ma teraz czarną krew

Chwilę po tym, jak łyknęła proszki, zgłosiła się do lekarza z powodu osłabienia i duszności. Specjaliści szybko zauważyli, że ma ona odbarwienia skóry i to mocno ich zaniepokoiło. W ciągu dalszych badań okazało się, że krew kobiety zmieniła kolor z czerwonego na... czarny.

Po jej dokładniejszym przepadaniu okazało się, że kolor zmienił się z powodu różnicy w poziomie tlenu we krwi pacjentki. Miała ona go 88 proc., czyli znacznie mniej niż norma, która zwykle wynosi między 95 a 100 proc.

Okazało się, że w wyniku zażycia leków na ból zęba kobieta przedawkowała benzokainę, co sprawiło, że dorobiła się sinicy i methemoglobinemii. Ta druga nieleczona może stanowić nawet zagrożenie dla życia.

25-latka miała szczęście, że ostatecznie zgłosiła się do lekarza. Zęby polecamy jednak leczyć - dzięki temu można potem uniknąć przedawkowania środków przeciwbólowych. 

Przeczytaj więcej
Komentarze