Rodzice byli przerażeni

Producent leków się pomylił. Wywołał u dzieci zespół wilkołaka

29.08.2019  10:14
Producent leków się pomylił. Wywołał u dzieci zespół wilkołaka
Producent leków się pomylił. Wywołał u dzieci zespół wilkołaka Fot: Pixabay

Producent leków w Hiszpanii dopuścił do dramatycznej w skutkach pomyłki. Pewne leki zawierały składnik, który wywoływał u dzieci... zespół wilkołaka!

Ministerstwo zdrowia w Hiszpanii wykryło pomyłkę producenta leków, która była przerażająca w swoich skutkach. U siedemnaściorga dzieci nieświadomych tego, co tak naprawdę przyjmują, wystąpiła hipertrichoza, czyli tzn. zespół wilkołaka.

Felerny lek wywołał u dzieci zespół wilkołaka

Zespół ten powoduje nadmierne owłosienie w różnych okolicach ciała. Dzieci, które zostały dotknięte tą chorobą, zażyły wcześniej syrop o nazwie Omeprazol Proclor. Okazało się, że zawierał on niewłaściwy składnik, który doprowadził do wystąpienia zespołu wilkołaka. 

Szybko wycofano z rynku 22 butelki syropu, w których omyłkowo znajdował się wyprodukowany w Indiach minoksydyl, substancja stymulująca porost włosów u mężczyzn.
U dzieci, które spożyły felerny syrop, zaczęło pojawiać się owłosienie na twarzy, plecach i ramionach. Szkodliwy lek trafił do 30 aptek w Hiszpanii i jak zapewniają tamtejsze władze - już został wycofany z rynku. Wszystko wskazuje na to, że objawy hipertrichozy ustąpią w momencie zaprzestania jego stosowania.

Omeprazol Proclor docelowo miał pomagać na problemy trawienne.

Przeczytaj więcej
Komentarze